Chuyển tới nội dung

[SAMPLE WRITING] GIẢI ĐỀ THI THẬT WRITING TASK 2 NGÀY 15/10/2020 – BAND 7.0+

Theo feedback của nhiều bạn học viên đi thi về thì đề này chỉ giống như một câu hỏi Speaking chủ đề animals và plants thôi. Nhưng làm sao để bài đủ dài và điểm đủ 7.0 thì các bạn không nói. Cùng IPP đến với bài viết mẫu band 7.0+ dưới đây và xem mentor tại IPP đã biến hóa đề bài Speaking thành Writing Task 2 như thế nào nhé! 


Đề bài Writing Task 2 (26/09/2020): It is suggested that primary school children should learn how to grow vegetables and keep animals. Do the advantages outweigh the disadvantages?

 

 

Bài viết mẫu

In the age of technological dominance, some people, quite interestingly, propose a retro teaching style for primary children: instructing them on vegetable and animal caring. From my perspective, albeit some obvious advantages, they will be eclipsed by this educational method’s considerable disadvantages.
 

On the bright side, lessons on vegetable and animal caring can bring certain benefits to primary students. The first rationale is that this educational approach effectively teaches them about essential life skills for self-sufficiency. Growing vegetables and raising animals are practical skills that can accompany students throughout their life. Therefore, should they learn these skills at a young age, self-sufficiency will become a simpler task for primary students upon adulthood. Furthermore, learning these skills instils a sense of responsibility among primary pupils. Taking care of vegetables and animals requires tremendous agriculture-related knowledge and efforts, which can be done by a genuine sense of responsibility from the grower. Therefore, upon the learning process, schoolchildren will be moulded in conscientious citizens for the society who readily take accountability for their works. 
 

On the flip side, however, these merits will be significantly outweighed by the demerits, one of which is the hurdle in facility provisions for this teaching method. Agriculture-related skills call for actual live animals and fertile land areas in order for students to truly understand what is entailed in the process of vegetable and animal caring. This poses an arduous predicament to most primary schools, especially in urban areas because the above facilities are difficult to establish in city settings. What is an even more glaring drawback is the dubious application of these farming skills in real life. As the world progresses towards the technology-driven era, most students will adopt a more technology-related career orientation, which makes these skills appear to little avail for their future. Also, vegetables and livestock products are easily available; therefore, primary students will consider learning to grow vegetables and keeping animals a redundant task or even a distractor to their study.

 

In conclusion, although learning to grow vegetables and keep animals may seem a novel idea with certain benefits, its drawbacks are so considerable that it is worth a second thought. Therefore, these skills should only be optional at primary schools since students’ long-term personal development is still given precedence.

 

Vocabulary highlight: 

– retro teaching style (n): phương pháp dạy quay lại thời xưa
– albeit: mặc dù
– eclipse (v): vượt qua, toả sáng hơn
– on the bright side: về mặt tốt
– on the flip side: về mặt xấu
– accompany sb throughout one’s life: đi theo suốt cuộc đời
– instil a sense of responsibility: nâng cao tinh thần trách nhiệm
– conscientious citizen (n): công dân có ý thức trách nhiệm
– facility provision (n): xây dựng, cung cấp cơ sở vật chất
– city setting (n): môi trường thành phố, đô thị
– to little avail: có ít tác dụng
– worth a second thought: nên nghĩ lại về điều gì
– long-term personal development (n): sự phát triển cá nhân trên lâu dài
– given precedence: được ưu tiên
 

Chúc các bạn học tốt!

IPP IELTS

Chia sẻ:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Danh mục

Học viên điểm cao

Thạc sĩ Tú Phạm

8.5 IELTS OVERALL

  • Đạt 8.5 IELTS Overall (Speaking 9.0)
  • Thạc sĩ Thương mại quốc tế & Quản trị tại Anh Quốc
  • Nhà sáng lập IPP IELTS, hướng dẫn hơn 450 bạn đạt điểm thi đầu ra 7.0+, trong đó có hơn 100 bạn đạt 8.0-8.5
  • Đồng sáng lập PREP.VN – Nền tảng học luyện thi Tiếng Anh Online – 8 năm kinh nghiệm luyện thi IELTS 2013 – 2021
  • Cố vấn học thuật trong các chương trình của Hội Đồng Anh tại Hà Nội và TP. Hồ Chính Minh (2015-2019)
  • Tác giả cuốn sách “38 Chủ điểm từ vựng thiết yếu cho IELTS 7.0+”
  • Tác giả cuốn sách “60 Bài mẫu IELTS Speaking band 8.0″
  • Diễn giả tại nhiều sự kiện về IELTS

Với 8 năm kinh nghiệm hướng dẫn và giảng dạy IELTS, thầy Tú đã ghi dấu ấn với học viên bằng lối tiếp cận kiến thức mới lạ, độc đáo. Thầy đã truyền cảm hứng, vun đắp niềm yêu thích học Tiếng Anh thông qua hoạt động tương tác; từ đó giúp các bạn học viên hình thành và phát triển tư duy ngôn ngữ. Đến với mỗi buổi học, thầy Tú luôn tạo cảm giác thoải mái và gần gũi để học viên dễ dàng thích nghi và tiếp thu kiến thức mới.

Ms Trần Anh Thư

8.5 IELTS OVERALL

  • Đạt 8.5 IELTS Overall
  • 6 năm kinh nghiệm luyện thi IELTS
  • Giảng viên Đại học Ngoại ngữ, Đại học Quốc Gia Hà Nội
  • Cử nhân Sư phạm ngôn ngữ Anh, Đại học Ngoại ngữ, Đại học Quốc Gia Hà Nội
  • Thạc sĩ TESOL (Chứng chỉ quốc tế về phương pháp giảng dạy tiếng Anh)
  • Victoria University, Melbourne, Australia
  • Tham gia biên soạn Sách giáo khoa Tiếng Anh của NXB Đại học Sư Phạm và National Geographic Learning

“Tận tình, tỉ mỉ, chân thành” là những từ học viên miêu tả về phong cách giảng dạy của cô Anh Thư. Cô áp dụng phương pháp tiếp cận rất cụ thể giúp học viên nắm vững kiến thức và tự tin sau mỗi buổi học. Bên cạnh khối thành tích khủng, cô Anh Thư luôn khiến học viên yêu quý bởi tính cách gần gũi, thân thiện và nụ cười rạng rỡ đầy sức sống.