Chuyển tới nội dung

[SAMPLE WRITING] GIẢI ĐỀ THI THẬT WRITING TASK 2 NGÀY 19/12/2020 – BAND 7.0+

Với dạng bài 2 câu hỏi nguyên nhân – giải pháp như thế này thì chúng ta cần xử lý khéo léo để tránh ‘lặp ý’ ở các đoạn văn thân bài – khá khó với một chủ đề hẹp như “Nhạc cổ điển”.
Cùng IPP đến với bài mẫu dưới đây và xem mentor tại IPP đã triển khai ý như thế nào để đạt band 7.0+ nhé!


Đề bài: In some countries, only a few young people go to classical music concerts or play classical music. Why? Should young people be encouraged to attend and learn more?

Bài mẫu:

Classical music is one of the most magnificent genres of music out there, and one could expect it to be popular; however, for young people in some countries, this is far from being the case. They do not seem all that interested in going to performances, much less playing classical music itself. From my point of view, there are several factors that cause this situation, and young people should definitely be encouraged to learn about classical music.

The young generation’s reasons for not being enthusiastic mainly stem from classical music being unable to reach a wide audience. When it comes to attending concerts, it is possible that young people do not do so because they have little information on the events that are happening. For instance, social media is extremely popular with young people, but classical music performances are not very well-advertised there, and as a result, the young listeners will have no way to know. In addition, there is usually a huge entry barrier for youngsters if they want to learn classical music, in the cost of the instruments and the scarcity of places to learn. In other words, a young man who wants to learn to play classical will be required to spend a large sum on his own instrument, and on top of that, be enrolled in a school with a significant musical background.

Nevertheless, I feel that young people should be encouraged to attend classical concerts and play music. We ought to try to instil an interest in this musical genre in them so that they will continue to preserve classical music, even though practical solutions might be hard to come by. One possible course of action is to promote classical performances via social networking streaming in order to attract the young audience in their comfortable environment. Regarding the entry barrier in playing classical, renting out instruments can be a solution for young people who aspire to enter the field. There are startups that go as far as offering instruments sharing for young musicians.

In conclusion, despite the obstacles in making classical music more popular with young people, it is still a worthy endeavour to try to encourage them to take up this genre. 

– 368 words, written by Mentor from IPP ACA Team – 

Từ vựng và collocations hay đã dùng:

– Magnificent (adj.): tuyệt đẹp

– Far from being the case (adj.): Không đúng

– Stem (v.): Khởi nguồn

– Well-advertised (p.2.): được quảng cáo rộng rãi

– Entry barrier (n.): trở ngại đầu vào, rào cản gia nhập

– Scarcity (n.): tình trạng hiếm hoặc thiếu thốn

– Instil (v.)/instill (U.S.): làm thấm nhuần

– Come by (v.): đạt được, kiếm được

Chia sẻ:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Danh mục

Học viên điểm cao

Thạc sĩ Tú Phạm

8.5 IELTS OVERALL

  • Đạt 8.5 IELTS Overall (Speaking 9.0)
  • Thạc sĩ Thương mại quốc tế & Quản trị tại Anh Quốc
  • Nhà sáng lập IPP IELTS, hướng dẫn hơn 450 bạn đạt điểm thi đầu ra 7.0+, trong đó có hơn 100 bạn đạt 8.0-8.5
  • Đồng sáng lập PREP.VN – Nền tảng học luyện thi Tiếng Anh Online – 8 năm kinh nghiệm luyện thi IELTS 2013 – 2021
  • Cố vấn học thuật trong các chương trình của Hội Đồng Anh tại Hà Nội và TP. Hồ Chính Minh (2015-2019)
  • Tác giả cuốn sách “38 Chủ điểm từ vựng thiết yếu cho IELTS 7.0+”
  • Tác giả cuốn sách “60 Bài mẫu IELTS Speaking band 8.0″
  • Diễn giả tại nhiều sự kiện về IELTS

Với 8 năm kinh nghiệm hướng dẫn và giảng dạy IELTS, thầy Tú đã ghi dấu ấn với học viên bằng lối tiếp cận kiến thức mới lạ, độc đáo. Thầy đã truyền cảm hứng, vun đắp niềm yêu thích học Tiếng Anh thông qua hoạt động tương tác; từ đó giúp các bạn học viên hình thành và phát triển tư duy ngôn ngữ. Đến với mỗi buổi học, thầy Tú luôn tạo cảm giác thoải mái và gần gũi để học viên dễ dàng thích nghi và tiếp thu kiến thức mới.

Ms Trần Anh Thư

8.5 IELTS OVERALL

  • Đạt 8.5 IELTS Overall
  • 6 năm kinh nghiệm luyện thi IELTS
  • Giảng viên Đại học Ngoại ngữ, Đại học Quốc Gia Hà Nội
  • Cử nhân Sư phạm ngôn ngữ Anh, Đại học Ngoại ngữ, Đại học Quốc Gia Hà Nội
  • Thạc sĩ TESOL (Chứng chỉ quốc tế về phương pháp giảng dạy tiếng Anh)
  • Victoria University, Melbourne, Australia
  • Tham gia biên soạn Sách giáo khoa Tiếng Anh của NXB Đại học Sư Phạm và National Geographic Learning

“Tận tình, tỉ mỉ, chân thành” là những từ học viên miêu tả về phong cách giảng dạy của cô Anh Thư. Cô áp dụng phương pháp tiếp cận rất cụ thể giúp học viên nắm vững kiến thức và tự tin sau mỗi buổi học. Bên cạnh khối thành tích khủng, cô Anh Thư luôn khiến học viên yêu quý bởi tính cách gần gũi, thân thiện và nụ cười rạng rỡ đầy sức sống.